Lite kyligare än LA

Har mest myst med mamma idag.
Vi åt frukost vid halv tio-tiden. Å skogaholmslimpa, som jag längtat efter det brödet! Vi satt där en bra stund och bara pratade och tittade på snön utanför fönstret och fåglarna som åt mat ur fågelboet.
Sedan så tog jag en dusch och tog det lite lungt. 
Mamma och jag hade tänkt ta en promenad till Gengåvan och sedan Ica Maxi, men först lagade vi mat för vi kom på att vi säkert kommer att bli hungriga innan. Det var alltså några timmar sedan frukosten!!
När vi började gå mot Gengåvan kände jag verkligen vilken kontrast det är i väder och kyla här jämfört med LA,really?. Jag tyckte nämligen inte först att det var så fruktansvärt kallt men efter ett litet tag kände jag minsann kylan mot ansiktet. Inga av mina gamla vinterkängor eller skor passade på mig, jättekonstigt ju. Har jag fått större fötter sedan jag flyttade till USA tro?
Fick tillsist låna mammas nya dyra stövlar haha, det var dom enda skorna som mina fötter fick plats i i hela huset! Innan det hade jag och mamma tillochmed lite panik och började fundera på om jag kanske var tvungen att låna pappas skor haha!
På Gengåvan köpte jag 4 blåvita tunna kaffekoppar med fat, kostade bara 20 kronor alltesammans!
Mamma köpte nästan en hel kaffeservis!
Vi skippade ICA Maxi eftersom det redan hunnit bli mörkt när vi kom ut från affären.
Nu är vi hemma och ska dricka kaffe och lussekatter :)

Ps: Igår kväll stod jag och mamma i köket och pratade om deras nya kök och allt. Helt plötdligt ser jag mamma står och tittar på mig då jag intensivt stod och pratade på. Jag hade totalt glömt bort att jag pratade engelska.
Vad konstigt det kändes!


Det var så fint när jag vaknade med ljusstake i fönstret och snöfrost
på fönstret. Bild tagen med mobilen eftersom min kameras batteri dog.
Måste skaffa amerikansk-svensk adapter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0