Assessment Test

Var och registrerade mig på LBCC idag, alltså Long Beach Community College. Det gick snabbt och smidigt.
Sedan lämnade jag in ett formulär jag fyllt i som kallas Fee Waiver, så jag ej behöver betala för klassen och så. Ska ju också ansöka om financial aid som alltså är ett pengabidrag, men sånt lär jag ju ej få förräns höstterminen, om jag nu går i skolan här då. Men vårterminen är iaf bestämt.
Sedan så anmälde jag mig till ett engelska och matte-test alla måste ta innan man börjar nytt college eller byter college. Det testet kallas för Assessment Test. Alla tester var fullbokade framöver, men det fanns några datorer lediga idag, så ska göra Assessment testet idag klockan 16.30 och det håller på till 19.30, dvs ett 4 timmar test. Däremot hoppas jag att det är som testet jag gjorde på El Camino College i somras, men i slutändan ej gick till den skolan, men på det testet fick man gå när man var klar. Hoppas det är samma idag, för jag tror inte att det tog mig mer än 2 timmar faktiskt, plus att jag fortfarande känner mig lite sjuk så vet inte om jag orkar sitta i 4 timmar och göra ett test. Måste hur som helst göra testet för att kunna ansöka om engelskaklasser. Däremot kan jag vara försent ute även om jag gör testet nu. Om så är fallet, ska jag bara ta en random klass bara för att, liksom lära känna folk oså. Kanske en fotoklass?
Om 2 timmar ska jag vara tillbaka på skolan och göra testet. Usch orkar inte, ade helst velat ligga ner och vila och dricka te resten av dagen och kvällen, vila rösten. Känns som att jag har blivit jättehes och nästan förlorar rösten.
Pratade med en på IKEA i telefon idag med, de ville bara påminna mig om att vara där klockan 8 imorgon och de sa att jag kunde komma i jeans och tröja om jag ville det, skönt. Hoppas jag har en röst imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0