Lite prat bara


Sitter på jobbet och dricker kaffe, det är så lungt och inte mycket att göra idag här. Och när man sitter på en stol i 8 timmar och det inte är mycket att göra, har jag en dålig vana att köpa godis från vår lilla "snack bar" , så för att undvika detta, måste jag sitta med en kaffekopp i handen. Stackars mig, livet är så hårt.

Jag bad om att få jobba morgonskift imorgon istället för kvällsskift. Jag känner för att gå ut och dricka öl imorgon kväll. Min chef frågade varför jag ville byta, jag sa en vit lögn och drog till med att det var en väns födelsedag och alla skulle ut. Det är inte helt osant dock. Vår gamla lägenhets-polare fyllde år i måndags och de alla gick ut och firade, men jag var för trött efter alla morgonskift så jag tog en myskväll för mig själv. Så han kan ju få hänka på imorgon kväll istället med, så får vi fira igen haha.
Däremot tycker jag inte att min chef ens ska behöva fråga mig varför, jag tror jag har frågat om skiftbytning på jobbet totalt 3 gånger detta år. Min kollega som började här i våras byter skift varje helg så jag måste ändra för hennes skull. Och just imorgon ville jag ta en öl på piren och då blir det en big deal. Människor människor....
Hur som helst, fick tillsist jobba morgon istället för kväll imorgon fredag så jag är nöjd.
Har saknat vår lilla favvobar på piren, ni vet, Najas? Baren som har 88 olika öl på kran och har fönster ut mot båthamnen. De brukar ha livemusik på helgskvällarna, fast då brukar det vara knöckat med folk, jag gillar att gå dit mer på en veckodag. Kanske slutar upp på ett annat ställe på piren som heter Tony's at the pier. Slutar alltid med att jag beställer en drink som heter "Firefighter". Tydligen jättestark alkohol i den. Men jag tycker egentligen att den är lite sötslibbig och så får man såndär fejk-körsbär i med. Men den drinken har blivit som en tradition där nu, bara för att alla Brandons vänner beställde den och då slungas man så lätt med i grupptrycket haha. Inte för att någon tvingade mig, men bara tanken av att alla andra sitter med sina firefighter drinkar känns som en gemenskap, precis som brandmän. Fast vem vet? Jag kanske slutar upp på happy hour på Kincaids och sippar på en Tranbärsmojito? Mm, sounds good.
Nu längtar jag till imorgon kväll iaf !


Jag och Brandon utanför Najas i september förra året.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0