Söndag

Seg dag. Åkte till tvättomaten innan jobbet bara och till hantverksaffären för att köpa spackel, måste ju fylla i hålen på väggarna där vi har hyllor innan vi flyttar. Lika bra att börja i tid med allt sånt. En månad går fort.
Min chef på jobbet är så snäll, han blev glad att vår flyttning blev uppskjuten så att han fick mer tid att hitta någon ny att anställa och så har han börjat spara alla tomma kartonger så att vi kan ta dom när de behövs inför flyttningen. Små familjeföretag kan vara till stor fördel att jobba på. Åh andra sidan kan det vara till nackdel också. Jobbar man för ett stort företag eller kedjor, då är chansen större att man får sjukförsäkringsförmåner osv inkluderat i jobbet och lite bättre betalt. Till och med ibland betald semester och vissa sjukdagar. Sånt man inte direkt kan förvänta sig att få på små familjeföretag.
Jobbet jag har nu är perfekt för någon som studerar och behöver extrapengar eller nån som bor hemma. Men just nu känner jag för att inte plugga och istället jobba heltid och försöka ha ett litet bekvämt liv i några månader och försöka spara pengar. Ett bekvämt liv...låter skönt va? För mig är det alltså att jobba heltid och ha en lägenhet med 2 rum, så att jag och min man och vår katt slipper gå varann på nerverna. Haha! Ilandsproblem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0