igår..

innan jag gick och la mig igår uppdaterade jag ju här om ett rasistiskt telefonsamtal jag fick på jobbet innan jag slutade.
samtalet inleddes normalt. han ville att jag skulle koppla honom vidare till ett av rummen, så det gjorde jag. Sedan ringer han tillbaka. han började skrika om att jag skulle prata högre, på ett mycket otrevligt sätt. sedan började han fråga "vad fan är ni för ett ställe, har ni riktiga amerikaner på dagen som pratar tydlig engelska och ni era jävla kuksugar-invandrare jobbar på kvällen?? Får jag fråga dig, har du ens ett green card eller visa, får du vara här? Eller är du en smutsig invandrare som är här och tar våra jobb?? "  .....................
Sedan kopplade jag samtalet till managern. Jag orkade inte berätta för managern vad personen sagt och managern verkade inte riktigt fatta vad det var för en i telefonen, han sa att jag bara kan lägga på om det är nån konstig människa i telefonen, att jag absolut inte behöver vara trevlig eller gästvänlig tillbaka.

så, så var det med det. bröt ihop när jag hem hem, tyckte att samtalet kändes mycket otrevligt och jag blev lite rädd.
Jag måste bli bättre på att inte ta åt mig så lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0