:( :( :( :( :(

Kanske inte blir något av Long beach ännu. Vi har försökt få tag på vår hyresvärd i över en vecka, han har ej hört av sig tillbaka, förräns idag efter att vår granne ringt honom och sagt att han borde ringa tillbaka till oss.
Vår hyresvärd bryr sig inte ett dugg om vi flyttar eller ej, han bryr sig bara om pengar. Om vi ej hittat någon förräns 1 september att flytta in till vårt gamla ställe, kan vi ej flytta förräns i oktober. Och om vi inte flyttar förräns i oktober, kommer alla lägenheter vi tittat på hyras ut  långt innan dess plus att det är skitsvårt att hitta lägenhet i mitten av hösten. Och jobb är inte enkelt det heller. Och speciellt inte om jag åker och hälsar på i Sverige 2 veckor i december heller, ingen bra start på ett nytt jobb det heller....

Vårt enda hopp just nu, är om min kollega är intresserad av att flytta in. Hon och hennes fästman med bebis är desperata över att nytt ställe eftersom hon bor med sin fästmans familj i något litet extrahus, vilket går henne på nerverna. Jag har visat henne bilder på vårt ställe och hon verkar intresserad, perfekt för henne att då komma närmre till jobbet eftersom de bara har en bil just nu. Och det verkar som att deras nuvarande ställe inte verkar så mycket större än vårt ställe.
Hon kanske kommer förbi imorgon och tittar på det. Annars, blir vi fast i denna lilla halva stugdel till oktober och jag har faktiskt ingen större lust att hyra mer utav vår hyresvärd, så vet ej vad vi ska göra efter det.
Plus att jag kommer få gå med svansen mellan bena till min chef och säga att jag kanske visst måste jobba där hela hösten. Fan.
Om allt ändå inte handlade om pengar. Jag menar, vi hade kunnat lämna i september, men då skulle vi ej få våran depost tillbaka......

Allt känns skit just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0