Tvivel


Igår hade jag en såndär rejäl hemlängtar-dag. Inget kändes roligt, L.A kändes alldeles för stort för lilla mig, inget folk här kändes tillräckligt bra, allt runtomkring kändes för långt bort och jag kände ingen frihet, undrade om jag hade gjort rätt att flytta hit, så långt bort från min trygghet i Sverige, kände att allt kändes hopplöst, ingen lycka, bara förvirrande tankar i skallen. Kände "vad har jag gjort?".
Idag känns det bättre. Sådana där dagar kommer och går, men som tur är går det över ganska snabbt.
Sedan så hjälper det såklart att jag åker hem om 26 dagar till Sverige för att hälsa på. Kommer bli underbart! Och jag tror det är bra att komma härifrån ett litet tag, för då kommer jag att uppskatta allt när jag kommer tillbaka. Jag vill så mycket. Blir så lätt uttråkad ibland, vill bara iväg till något nytt. Men i slutändan, så inser jag att det nog vara ganska bra där jag var först.


Jag har alltid gillat Lars Winnerbäcks texter, tror alla kan känna igen sig
i åtminstone en av alla hans låttexter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0