Sockerberoendet tillbaka???

Kan mycket val vara sa. Buuuuhh!
Men det blir sa latt sa nar de typ ringer som idag fran jobbet och ber mig jobba tidigare an vad jag tankt och da forstors min lilla "matplanering", ni vet, forbereda en lunchlada och sa.
Och det gor mig sa hungrig att bara sitta pa en stol i 8-9 timmar och for att ha nagot att gora och fa tiden att ga ater jag typ. Om jag inte har nagot att ata med mig, sitter jag och ater snacksen som vi saljer har i lobbyn. Och jag njuter egentligen inte ens nar jag ater den dar chokladbiten, det ar mer som ett tvangsbeorende att jag ater den bara for att. Och efterat har jag angest och tiden gick ju inte fortfare bara for att jag at en chokladbit.
Idag har jag vart jatteonyttig. Och det har jag nog vart flera dagar denna vecka. Jag sager inte att "at inte godis". Oh no, sa hard ar jag inte mot mig sjalv, inte bryr val jag mig om att jag unnar mig sant minst en gang i veckan eller kanske 2 eller 3, sa lange det ar lagom mycket och man liksom inte vraker i sig, da ar det liksom lugnt, for det branner man anda bort nar man gar till jobbet eller affaren. Men nar man som jag idag forst kopte med mig lite mat fran snabbmatkejdan Panda Express ( typ chow mein nudlar, orange chicken, zuccini o sant), vilket inte direkt at speciellt nyttigt ( har last att chow mein ar bland det fetaste man kan bestalla), och sa ar man typ bara matt i nan timme och sen blir man hungrig igen. Da sitter jag har pa jobbet med inget annat. Da tar jag en muffin som var kvar fran motellets frukostbuffe. Mattar bara i nan halvtimme-timme. Sedan sitter jag dar igen, hungrig. Tittar mig bakom ryggen dar all snacks vi saljer befinner sig. Koper en sandar chokladbit med "crunch". Inte vidare gott egentligen, jag ater bara for att. Nu sitter jag har och har vart pa jobbet i 6 timmar o 15 minuter, har 2 timmar o 45 min kvar tills jag slutar. Kanner mig hungrig pa nat mer men har inget mer. Vill inte ha mer sotsaker och sant, usch, spyr bara av att tanka pa det, typ. Och sa smyger sig angesten pa.
Nan som kanner igen sig?
Jag maste verkligen hitta en balans med det dar. Vissa dagar ater jag skitbra medans andra dagar endast onyttigt och sotsaker. Blodsockernivan och balansen i min kost gar inte jamnt ut och min kropp blir nog valdigt forvirrad.
Jag laste igar om "det farliga bukfettet" pa aftonbladet.se , seriost, skulle inte forvana mig om jag har det dar, for vidare tjock ser jag inte ut att vara, jag ar nog lite mittemellan liksom. Men anda kan det dar lilla fettet pa magen vara sa farligt.
Hur ska man borja ta tag i sin halsa? Jag vet jag vet, promenader o allt det dar, det gor jag faktiskt redan dock. Men endast promenader kommer ju inte att hjalpa mig starka min kropp sa varst mycket egentligen. Jag vill starka min kropp, men gym ar dyrt.
Help?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0