Skitungar, eller ska jag kanske säga skitförälrar?

Jag kan hantera alkoholister och narkomaner och hemlösa på jobbet, men när 2 småpojkar kommer till lobbyn och frågar 10 frågor i sekunden, vill ta på allt vilket resulterar i juice och klibb och smulor på golv och överallt. Att de försöker ta sig in bakom disken här i lobbyn när jag sitter i telefon och försöker reservera ett rum för en familj, då blir allt mycket jobbigare. För man kan ju inte bli arg på barn. Man måste ha tålamod och förståelse. Egentligen är det inte barnen jag blir upprörd på dock, det är deras föräldrar. Vilka föräldrar låter ens 5åring o 6åring springa runt alldeles själva på motellet, parkeringen, ja typ överallt som jag kan se i videokamerorna. Plus att barnen verkar hur uttråkade som helst. Igår kväll ville de låna dammsugaren för att städa deras rum, bara för att ha något att göra. Och de vill låna väskvagnen hela tiden men den kan jag ej låna ut för att de ska leka med, eftersom det är för gäster som behöver hjälp med tungt baggage. Tycker att föräldrarna ska ta mera ansvar!

5åringen petade precis i näsan och smetade ut det på det lilla locket jag måste öppna för att gå o städa frukosten som jag ska göra nu. Mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0