På lunch...

...fast ändå fast på jobbet.
Här i USA är ju en arbetsdag 8 timmar och i Sverige 9 timmar i vanliga fall eller? Eftersom i Sverige har man 1 timmes lunchbreak, nu säger jag inte att det är så överallt, men det är vanligt iaf.
Så, jag får sitta här och passa på att äta på min lunch när det är tomt i lobbyn. Något som däremot är sååå irriterande när jag äter lunch här att den jäkla telefonen ska ringa precis när jag tagit den första tuggan. Jag äter väldigt sakta och det tar sin lilla tid när jag ska tugga färdigt och så. Jag brukar ge mig själv 3 signaler på telefonen, om inte maten slankt ner då ännu, måste jag ibland spotta ut i soptunnan. Min goda mat, utspottad, fy tusan och det mest irriterande är då det händer och när jag svarar i telefonen " Thank You for calling Redondo pier inn, this is Anna speaking, how may i help U?" (kan inte sägas med en massa mat i munnen!!!) och det är ett röstmeddelande på spanska som bara är nån slags reklamröst. Lägger på luren och tittar på min mat jag precis fått spotta ut.
Så, när jag får äta ifred, utan gäster i lobbyn och med en tyst telefon, då är jag nöjd.

Idag äter jag Californian roll sushi, eftersom jag ännu inte lärt mig tycka om den riktiga varianten ännu, men det kommer, brukar vara så med mig och mat, när jag väl vant mig med något, älskar jag det!

Californian roll sushi innehåller krabbkött, avokado, morot och sesamfrön. GÖTT!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0