Missbruk av ord

I Södra Kalifornien missbrukar man ordet "like". Eftersom jag försöker passa in och smälta in hur de pratar här, har jag också börjat missbruka det ordet. Det fick jag höra av Brandon igår.
Många av Brandons vänner är dock riktiga missbrukare av ordet. De säger "Like, like like like like" flera gånger i varje mening, som om det är ett utfyllnadsord. När Brandon började prata om detta om att hans vänner säger det massvos, började jag säga " I'm just like saying that word like, when i like something". Brandon började skratta och jag frågar varför han skrattar. Han sa att jag sa "like" flera gånger utan att ens tänka på det. Det är verkligen så. Det har gått så långt att jag inte ens tänker på det. Brandon är likadan dock. Fast han tänker på det ofta och försöker sluta med det och istället använda mer proper engelska. Så det ville jag också göra isf. Men då kunde jag inte komma på vad jag skulle använda istället för "like", det ordet har ju liksom blivit ett ord jag dagligen använder.
Jag tror man kan jämföra missbruket av "Like" i Södra Kalifornien som vi använder ordet "Typ" i Sverige, eller vad tror ni?

En störande sak dock, i södra Kalifornien pratar dom så släpigt och utdragande, det kan ibland ta för lång tid att lyssna på när man är en rapp svensk haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0