Missade bussen!

Typiskt! Jag gick ut genom grinden och så såg jag bussen redan kommer nedanför gatan så den hade jag ej hunnit ta. Nästa går om 25 min. Medans jag väntar kan jag ju snacka lite skit om bussarna här i L.A.


Bussarna väntar typ aldrig på en även om de kan se en i spegeln komma springandes efter.


Det är bäst att gå på först om man har några bakom sig i kön för busschauffören väntar inte på att man betalat färdigt utan den börjar köra direkt om alla är på bussen och det är rent ut sagt livsfarligt. Varför? Jo, för att de gasar på som tusan och man i princip ramlar om man inte håller tag i något. Speciellt som ibland då jag har påsar i båda händerna och det är svårt att hålla i sig. Tur att det är snällt folk oftast som sitter längst fram i bussen som brukar flytta sig blixtsnabbt till nästa säte så att man kan "ramla" ner i sätet närmast.


Ibland öppnar busschaufförerna bara dörren i fram vid stopp och står man då i bak i bussen redo att stiga av måste man antingen ropa "hey, open the back door!!!" Och sånt hatar jag, att liksom behöva ropa och så stirrar alla på en. Eller så får man springa till dörren i fram på bussen och förhoppningsvis hinner man stiga av.



De gasar väldigt hårt vid stoppljus, så även när man sitter ner kan man ibland flyga åt sidan.


Ibland kan man behöva vänta jättelänge på bussen fastän den ska komma en viss tid.



En vanlig bussfärd i L.A helt enkelt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0