Kulturkrock pa pask

Sitter pa jobbet, ar lite piggare nu efter nagra koppar kaffe.
Igar pa min lediga dag var det full rulle. Forst skulle vi till Manhattan beach och ata mat med Brandons styvpappas foraldrar och slakt. Saaaaa god mat. Sparris i ugn, paj med svamp o lok, urgod skinka, mumsig sallad och sa vitt vin pa det. Det kandes valdigt frasht och varigt. Forresten, hoppas ni forstar vad jag menar nu nar jag inte har de svenska bokstaverna, lanar fortvarande Brandons laptop.
Sedan skulle Brandons 3ariga smasyskon leta agg och sa. Det ar ju inte som i Sverige att man har ett fint paskagg ned godis, utan det ar sma sma plastiga agg (Ni vet sdana som man far sma saker i nar man lagger i en femma i en sandar maskin i affaren?), i de sma plastaggen ligger kanske nan liten gummiboll, ett plaster, nan liten leksaksbil osv. Sedan sa gommer de aven kokta agg som de malat. Jag fick ocksa ett kokt agg, dock hade det suttit annu finare med godis haha! Visar bild pa mitt agg senare.
Efter lite prat med Brandons slakt drog vi vidare till Silverlake dar Brandons mormor och morfar bor. Dar at vi tarta eftersom Brandons syrra fyller ar pa tisdag. Fast innan det hade de lite korv med brod och sant och chili, jag var dock for matt. Men har ar grejen, nar jag ar i Brandons slakt pa hans mammas sida, blir det direkt kulturkrockar. Dom ar ju ifran Mexiko sa for dom ar det vanligt att kvinnan ska servera mannan osv. Brandon vill ju ocksa visa att han har det sa bra och da kommer min svenska "det ska vara lika mellan mannan och kvinnan-sida" upp. Jag sager till Brandon att han minsann har ben och armar som han kan anvanda for att servera sig sjalv. Dessvarre dyker Brandons storasyster upp och serverar honom istallet eftersom hon ar ganska inne i den kulturen. Da fragar Brandons morfar varfor Brandons syrra Natalie serverar honom och inte hans fru och sa blev det en livlig konversation om detta. Alltsa, detta ar ju inte blodigt allvar, vi skrattade gott at detta, men som sagt, kulturkrock ar vanligt nar jag kommer dit haha!
Senare pa kvallen akte vi hem, jag matt och trott. Fullproppad ledig dag, men det var trevligt!
Jag filmade lite smaklipp med min kamera igar, men det far jag lagga upp nar min egen laptop fungerar igen. Daremot har jag nagra bilder med kass kvalit'e pa min Blackberry som jag kan lagga upp, maste bara maila dom till min hotmail. Kommer om en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0