Jobbintervjuer, jag tjuvlyssnar :)

Vi har en massa jobbsokande har idag. Tydligen igar med, men da var jag inte har.
Tjejen som har jobbat har deltid, Sylvia, ska sluta eftersom hon fatt ett riktigt bra stipendium till skolan som hon absolut inte kunde missa. Sa vi satte ut en annons pa en jobbsaju (Craigslist ar iofs en allt i allt sajt, man hittar allt dar, jag hittade mitt jobb dar). Igar hade tydligen 25 stycken kommit for intervju. Intervjuena idag borjade vi 9, nu ar klockan 10 och vi har redan haft 5 intervjuer, eller ja, min chef intervjuar, jag sitter gomd bakom lobbydisken och tjuvlyssnar hiih. Men i och med detta forstar jag att jag verkligen maste ha gjort nagot bra nar jag sokte jobbet i september, for de hade lika manga sokande da. Egentligen ska intervjuerna hallas till lordag, men de ska avsluta alla vid 12 idag, for det kommer alldeles for manga just nu.
Jag tycker sa synd om de sokande som har alldeles for mycker erfarenhet och utbildningar, de soker ej sadana har for om nagot annat battre jobberbjudande kommer upp kommer formodligen personen att sluta har direkt.
Men det ar ju sa nu, till och med de med bast utbildning soker jobb, for jobb finns det ju inte manga av just nu...tyvarr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0