Bra mat, dyr mat, god mat, whatever i'm hungry!

Nu slutar jag jobbet om 30 min. Skont, jag kanner mig trott. Har faktiskt vart en hel del att gora idag och att sitta inomhus i 9 timmar strack pa jobbet gor mig inte direkt piggare.
Jag ska nog ta svangen forbi affaren och forsoka komma pa vad jag ska laga for middag ikvall. Det ar synd att den narmsta affaren till oss ar Whole foods , inte for att det ar en dalig affare, tvart om, bara att den ar sa jakla dyr. Men sa ar det ju nar ravarorna ska vara saaa speciella och organiska. Jag har letat efter hallumiost sedan 2008 har i L.A ( I knooow, wtf liksom?), hittade det pa Whole foods haromdagen, en minibit for 75 kronor!!! SKiiitdyrt ju. Den ar val billigare hemma val?
Sa, far se vart jag hamnar och vad jag lagar. Pasta ar enkelt. Paprika och zuccini har vi hemma, kanske kan kopa lite biffstrimlor och gora en kramig pasta med creme fraich? Det ar manga har i L.A som "aktar" sig for pasta, herregud, jag forsokte saga till Brandons mamma att pasta kan man val ata i mattlig mangd anda eller? Oh no, Big No. Gu va trist, pasta som ar sa gott! Sa ikvall ska jag nog banne mig laga pasta sa det ryker om det. Jag laste ett bra tips gallande hur mycket pasta man ska koka, det blir ju latt for mycket. Man kan rakna pastan, sa ungefar 12 pasta"bitar" eller ror eller vad nu ar , per person, det ska tydligen vara alldeles lagom. Det tipset tycker jag ar bra. Ett av mina favvopasta ar ju just penne-pastan och den ar ju latt att rakna!
Kanske skiter i dyra Whole foods och tar en promenad till (ocksa ganska dyra) Albertsons, for dar kan jag iaf hyra film billigt :)
Ha en trevlig fredagskvall, som iofs ar over for er dar hemma redan haha.
Imorgon ar jag ledig, pa kvallen ska vi pa en komedishow i Pasadena med Brandons familj (tydligen toppadvokaterna som anordnart detta, bast att uppfora sig och saga smarta saker da ?)

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0