Regn, Starbucks och hemlösupdate


Vaknde i morse i vårt nya hem. Kändes bra. Åt tunnbrödsfrukost som jag köpt på IKEA och en kopp svart kaffe.
Efter det åkte Brandon till jobbet, jag tog min laptop till Starbucks. Vet ni, det regnade påväg till Starbucks. Tror inte att ni fattar hur underbart det kändes. Har inte regnat sedan typ mars. Och perfekt temperatur är det också. Jeans och hoodtröja är allt som behövs.
Nu sitter jag och dricker en chai latte med sojamjölk och utan vatten och använder internet. Måste fixa internet så fort som möjligt till vårt nya ställe. Tills det, får jag använda det på jobbet. Eller här på Starbucks.
Börjar jobba om 2.5 timme. Måste kila hem snart och laga lite kyckling.

För 5 minuter sedan hör jag en en välbekant röst bakom mig som frågar vad internet har att bjuda på idag.
Det var Paul, den hemlöse mannen som jag skrev om tidigare som kom till motellet, se förra inlägget.
Jag blev så glad. Han hade byxor och skjorta på sig. En bok i handen och välkammat hår. Han sa att han var på väg att gå till frisören och klippa sig. Sedan hade han massor annat att göra, bland annat att söka jobb.
Jag undrade vart han bor just nu. Han sa "down the street". Så jag vet inte om han bokstavligen talat bor på gatan eller inomhus nånstans ner på gatan. Kunde inte med att fråga.
Men jag är så glad, så glad att han tog till vara på sin chans han fick ifrån kyrkan.

Nu måste jag kila hem.

Skriver mer ifrån jobbet+lägger upp lite bilder ifrån lägenheten.

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0