På jobbet...

Så lugnt på jobbet. Lugnt för mig är ganska långtråkigt. Jag föredrar jobb med lite fart så att det går fortare.
När den gravida tjejen har lite mammaledigt ska jag höra med managern om de behöver någon för morgonskiften, jag föredrar att gå upp tidigt på morgonen och komma hem från jobbet och ha hela dagen framför mig. Detta jobb är verkligen inte så där jättekul direkt. Men jag som är ny i detta land kan inte vara för petig, iofs kan man väl inte vara för petig någonstans i världen gällande jobb just nu men ändå, jag ser detta som ett jobb för ett tag så att det kan se snyggt ut på mitt cv att jag har haft heltidsanställning på motell där jag fått erfarenhet av service för gäster, svara och ta meddelanden i telefon, programerad in och utcheckning på dator, få ansvar med kassan osv. Dessa saker kanske låter väldigt lätta och det hade vart väldigt enkelt i Sverige kanske, iaf enklare, men ta då allt detta på engelska och alla konstiga amerikanska dialekter och att försöka göra sig själv förstådd, då blir det svårare. Jag siktar på något annat jobb nästa år tror jag och kanske lite studier. Just nu ska jag fokusera på att ta körkort så att jag kan bli oberoende av andra och min cykel här. Har kollat upp lite klasser och så. Fast..först vill jag ha allt klart med vårt nya hem, kan inte koncentera mig på nåt om allt är upp och ner där jag bor.


Förresten, såg precis en film på teve, The Notebook. Hade inte sett den
förut, bara hört talas om den. Vilken fin berättelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0