Jag har fått en bil, huh?

Kom precis hemifrån jobbet, Brandon hämtade mig. Han berättade på vägen hem att jag har fått en bil. Att den ska registreras imorgon, att mitt namn står på pappret. Italienarna ska betala registreringen och första månadens försäkring för den så att de kan använda den istället för att hyra en bil, de åker hem om 13 dagar!
Sedan är bilen MIN. Brandons chef erbjöd Brandon att köpa den för ca 1000 dollar, o att han kan betala av den lite i månaden, eller när han har pengar, dvs ingen brådska .Tokigt, jag som inte ens har körkort.
Jag ska dock börja ta körlektioner efter flyttningen, tyvärr måste jag ta automatväxlad bil lektioner  o ta körkort i det innan jag får ta med växelspak, så denna bil jag nu har är automatväxlad, men Brandon sa att medans jag tar körlektioner kan jag träna på min fritid i denna bil och sedan när jag fixat det där automatväxlade körkortet ska Brandon visa mig med växelspak och sätta in det i min?! bil.

Jag googlade på bilsorten som jag kommer att ha, så min bil kommer typ att se ut såhär:


En svart mk3 jetta, 4dörrar. Vilken trevlig överraskning en trist måndagskväll!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0