Ingen tv = mer läsning och konversationer

Har ännu inte internet eller tv i vårt nya ställe. Internet ska vi fixa, men vi har bestämt oss för att inte betala för kabeltv. Det känns inte som att vi behöver det, om vi absolut vill se något på teve finns det mesta på internet ändå. Plus att både jag och Brandon är inne i en bokperiod just nu, så om vi inte har tv blir det mer tid för läsning!
Och vår lilla 17tums teve räcker mer än väl för "hyra film kvällar".

Förrsten, den lilla "uteplats-terass-verandan" (vad ska jag kalla det??) är jättebra. Jag och Brandon sitter där ute jätteofta kvällstid och bara pratar. Det är så skönt att ha ett eget ställe, man kommer varann närmre då. Häromkvällen kändes det nästan som att vi lärde känna varann på nytt och det klickade jättebra haha, tur är väl det eftersom vi är sambos och tillpåköpet gifta. Fast jag har fortfarande inte insett det där med gifteriet. Vi gjorde ju det för att kunna stanna tillsammans, inte för att vi absoluuut ville gifta oss. Fast Brandon blir lite småarg ibland när jag förklarar det för honom, för han tycker att det är viktigt. Men jag har aldrig känt att det där med giftemål har känts viktigt. Min mamma och pappa är inte gifta och de har vart tillsammans i 30 år. Det visar ganska tydligt att giftemål bara är något på ett papper. Men som sagt, jag har inget emot att vara gift med Brandon eftersom vi hade en jättebra anledning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0