Hypotyreos

Jag har hypotyreos, det är-> http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypotyreos.
Kunde inte ta min medicin i en vecka då jag väntade på att min sjukförsäkring skulle börja gälla här i USA, vilket gör att jag "bara" behöver betala 40 dollar istället för typ 200 dollar, så doktorn kunde ge mig recept på mer medicin. Nu har jag receptet och ska hämta ut min medicin imorgon.
Under denna veckan då jag ej kunnat ta medicinen har jag vart supertrött. Verkligen verkligen supertrött. Jag har gått och lagt mig vid halv tolv på kvällen, dvs direkt efter jobbet och vaknat vid 11 på morgonen. Efter att jag vaknat och ätit frukost har jag gått och lagt mig igen och satt klockan på väckning så jag kunnat vakna och gå direkt till jobbet. Herregud, vad för liv är det liksom? Det är otroligt att bara under en vecka utan medicinen har förändrat min kropp så mycket, att det går så fort! Och på jobbet för att "hålla mig vaken" har jag ätit massa godis, för att få upp blodsockret, så nu har jag inte bara hypotyreos, utan också blivit sockerberoende. Tur att det bara gått en vecka utan min medicin, annars hade detta kunnat gå mycket längre! Hoppas att medicinen börjar verka så fort som möjligt så att jag börja leva mitt liv vaken istället för sovande.
Sedan ska jag kolla upp lite gym häromkring eller kanske simhallar, känner för att börja simma! Havet är lite för kallt just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0