En enda röra av senaste tiden...

Vi trivs jättebra i nya stället. Det börjar bli mer och mer personligt. Vi har fortfarande endel kvar att fixa, har inte funnits tid att bli klart ännu pga jobb och så. Igår lämnade vi av italienarna på LAX flygplats, alltid lika tråkigt att säga hejdå. Men jag och Brandon tar nog en tripp till Sicilien nåndag och hälsar på, alla säger att det är underbart fint där. Fast jag är lite rädd att hälsa på dom ändå, för Alessandro säger att de grillar hästkött där på söndagar eller nåt, att hästkött är jättevanligt att äta där. Jag vill inte äta hästkött, inte för att det är hästar, jag är tillochmed lite rädd för hästar, men att veta att man äter en häst är otäckt, funderar på att bli tillfällig vegetarian när vi hälsar på dom där.
Hur som helst. Igår tog vi en snabb sväng til IKEA också, äntligen fanns hyllan vi behövde, bra. Nu är vi båda ganska så trötta på alla våra IKEA-besök, förhoppningsvis behövs bara en liten tripp dit igen och sen tar vi lov ifrån IKEA.
Hösten är här i L.A. Kvällarna är lite kyligare, dagarna också, fast solen är ganska varm fortfarande.
Vi kommer väldigt bra överrens med vår närmsta granne också förresten. Han är 56 år, har bott i Frankrike i 17 år fast är egentligen från Boston, , har en son i Frankrike, är skådespelare fast jobbar som lärare just nu,har rest massor, läser mycket och delar gärna med sig av bra böcker och så är han jätteduktig på gitarr och så är han 75 procent irländsk. Man får reda på mycket en kväll då jag, Brandon, italienarna delar på en flaska rött med grannen ute på den lille terassen till långt in på natten.

Egentligen ska jag vara ledig på måndagar men managern sa att jag var tvungen att jobba idag för att täcka nån som ej var där. Typiskt. Fast jag sa att isåfall vill jag ha lördagen vid Halloween ledigt, för då planerar jag och Brandon att köra upp till San francisco, mysmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0