Baka kaka


Åhhh vad jag är sugen på att baka!!!
Bröd, bullar, kakor, chokladpraliner och såntdär. Inte för att jag är sugen på att äta det, utan mest för att det är så mysigt med ett kök fyllt med nybakat, visst är det?
När julen kommer (enligt affärerna här är det juletid redan, tomtar och grejer!) ska jag försöka ge bakandet en ny chans, förra året gick inget vidare. Även om jag fått en massa tips och ideer om torrjäst så funkar det inte!
Lussekatt-degen "reste" sig inte, bara låg där i bunken helt livlöst, samma sak med kanelbulle-degen, lika död den. Och IKEA swedish market har inte vanlig jäst, inte ens Ohlssons skandinaviska affär i west hollywood hade det. Får se hur det går. Fast jag är inte sååå chokad över att de inte har vanlig jäst, för här köper man ju färdigjäst bröd och bullar på konservburk...




 

 


Kommentarer
Postat av: syrran

Har de inte bakpulver då? Så kan du baka scones, muffins och sånt:)

2009-10-22 @ 08:15:36
Postat av: svar till syrran

Jo de gar bakpulver, men muffins är inte samma sak som knelbullar och saffransbullar juuu :)

2009-10-23 @ 01:25:14
URL: http://bigtown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0