Weeds

Skrev för ett tag sedan att jag och Brandon börjat hyra tvserien Weeds. Vi är nu på säsong 3. Åhhh vad bra det är. Och så himla roligt! Det är både och. Åh..
När jag kommer hem från jobbet idag ska jag av se de sista avsnitten av säsong 3, Brandon såg alla igår men eftersom jag behövde gå upp tidigt somnade jag tidigt.
Är det någon av er som sett Weeds?

Weeds är en amerikansk TV-serie i stilen svart komedi. Serien kretsar kring hemmafrun och änkan Nancy Botwin, som bor i den fina förorten Agrestic i Kalifornien. Hon är mor till Shane Botwin och Silas Botwin. För att få ekonomin att gå ihop langar hon marijuana, därav seriens namn.

Nancys man avlider i en hjärtattack när han är ute och joggar med en av sina söner. För att kunna fortsätta leva det liv familjen hitintills levt börjar Nancy att sälja marijuana till folk i Agrestic. Efterfrågan på gräs i den fina förorten är det inget fel på och Nancy säljer bland annat till Doug Wilson som är en tämligen fifflande revisor och även jobbar åt stadsfullmäktige i Agrestic (City Councilman) och advokaten Dean Hodes.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0