Thanksgiving och för tidig juldekoration

Tjoho!
Har bara 2.5 timme kvar på jobbet. Morgonen har gått bra. Det var så mysigt när jag kom hit vid 7 imorse, för hela lobbyn är full med julpynt. Riktigt mysigt! Tydligen chefens fru som har vart där och pysslat, chefen och managern har mumlat lite för sig själva att det kanske är liite tidigt haha.
Idag är det Thanksgiving. Hittills har jag ätit en-dollar micro-mat. Haha. De andra är hos släkten och äter kalkon.
Ska dock hänga med till Brandons mormor och morfar ikväll. Och äta.
Som tack för att jag jobbar Thanksgiving gav chefen mig ett kuvert med 40 dollar, uppskattat! Jag som inte ens är van vid Thanksgiving och inte bryr mig alltför mycket, jag menar, jag äter ju mat varje dag ändå!
Imorgon är egentligen min lediga dag, men de frågade om jag kunde ta morgonskiftet, de skulle ge mig 4 dollar mer i timmen så jag tackade ja, måste ju ha lite extrapengar vid juletider! Så min nästa lediga dag är på onsdag. Pust..får tänka pengar pengar pengar!

Ojojoj. Nu händer det grejer. Chefens fru är här igen och sätter upp ÄNNU MERA julpynt här i lobbyn, undrar om gästerna som bor här får plats efter allt. Och de ska tydligen pryda byggnaden med. Jag tycker väl personligen att de kunde ha väntat med julgran till december åtminstone. Och vid thanksgiving kunde de väl ändå ha prytt lobbyn med kalkoner istället? och potatismos? Och gravy? Och pumpkin pie? Alltså, dekoreation, inte mat...

Jag har gått och blivit lite förkyld, näsan slutar inte att rinna. Usch vad äckligt!

Ps: Kan kanske ta ett kort på lobbyn imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0