Polis polis...och så lite körskola


Sitter på Starbucks (som vanligt tills vi får internet hemma). Kollar upp lite körskolor. Har nog hittat en som verkar bra. Fast jag blir lite rädd av att läsa de långa listorna med de amerikanska lagarna. Allt verkar olagligt!
Oh, förresten, vår granne berättade att förra veckan, vi var ej hemma den kvällen, hade 2 poliser gått omkring vår stuga och lyst med ficklampor in i våra fönster osv. Jag pratade med Brandons mamma om detta (advokat)och hon sa att det absolut var olagligt såvida de inte fått in ett 911 samtal vilket de ju inte hade. Det gör mig så arg. Har poliserna här i Redondo beach så lite att göra så de måste skrämma upp befolkningen? En annan gång när jag kom hem från jobbet runt 11 på kvällen, satt jag utanför på verandan med ett glas vin. En polisbil åker förbi jättesakta och stirrade på mig, de åkte förbi och svängde och körde sakta förbi igen o stirrade. Detta hände 3 gånger. Jag tyckte det var jätteobehagligt och gick in och låste om mig och ringde Brandon.
Så kan ju inte påstå att polisen får en att känna sig trygg här. Det känns som att de mest vill jävlas med folk.
Det är synd, för jag har alltid annars tyckt att det känts tryggt med poliser sent på kvällarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0