"Nothing is interesting if you're not interested."

- Goethe

Har hittat en slags skola som verkar intressant. Man kan ta fristående kurser där och de har 2 kurser som jag är intresserad av. En är affärskurs typ, att få kunskap om vad ma bör veta om man vill starta eget i framtiden.
Den andra är en fotokurs. 
Varför jag är intresserad i denna skola är för att det verkar vara mer rakt på med vad man faktiskt är intresserad av. I många andra college här måste man typ plugga 3 år, liknande gymnasieår innan man kan gå in till själva inriktningen man först planerat. Som Brandons syrra tillexempel. Hon har fått plugga massor av år och först nu får hon börja lagskolan på UCLA.
Jag lär bättre genom att gå ut och lära mig, inte sitta i en skolbänk och läsa om det. Vi alla är ju olika!
Däremot måste jag ringa och höra med skolan om hur det fungerar och pris. Åh ibland saknar jag Sverige, gratis skola är ju bäst!!!

 http://www.socalroc.com/offerings/course_display.php?course_id=26

http://www.socalroc.com/offerings/course_display.php?course_id=122


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0