Ibland känns det extra mycket att jag inte är härifrån...


Sitter på jobbet. Hade precis mycket att göra, såsom 3 incheckningar plus 2 telefonbokningar på samma gång och efteråt kände jag mig så nöjd. Då ringer det igen.
En gammal dam. Jag hör att hon vill boka ett rum. Men hon låtsas att hon inte kan höra mig, trots att jag pratar vääldigt högt och tydligt. Sedan säger hon elakt "Put someone who speaks english on the phone!".
Sånt knäcker mig. Det spelar ingen roll om massor av andra människor här tycker att jag är duktig på engelska och att jag har en fin accent. Allt sånt försvinner när man hör den där hårda negativa kritiken från en person med elak röst. De orden får mig att känna att jag inte tillhör, att jag inte borde bo och jobba i detta land, att jag borde gå hem dit jag kom från. Varför är det så svårt att ta tills sig positiva saker och skita i elakt negativa?
För det mesta är folket här i Kalifornien väldigt välkomnande och allt och är nyfikna vart jag är ifrån och så, men vissa kan bara vara sånna elaka idioter.
Och jag vet, borde bara skita i den där gamla damen i telefonen, men det är lättare sagt än gjort. Faktiskt. Tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Malin

Sådant är så jävla elakt! Vad har människor ut av att bete sig på det sättet? Jag tycker du är en mer värdig amerikanska genom att vara trevlig mot din omgivning, än vad hon är som råkar vara född där! Hang on to yourself!

2009-11-11 @ 17:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0