Hårtrassel

Permanentade håret i onsdags. Lämnade salongen med blött hår (här är det dyrare att få håret fönat än klippt...)och när jag var hemma och håret torkat förvandlades lockarna till fluff utan lockar. Så jag gick med bestämda steg in till hårsalongen dagen efter och sa " Where is my curls!?" , så vi bestämde att jag skulle komma tillbaka dagen efter (igår)så hon kunde göra om det, fast med kortare tid. Denna gång blev det lite bättre(jag kan uskilja lite lockar i håret, trots att vissa partier fortfarande är raka). Orkar inte gå tillbaka igen för håret lär väl trilla av om hon gör något mer med det. Frissan var jättesnäll och så, men jag är osäker på om hon verkligen vet vad hon gjorde. Tyvärr! Hon sa att hon flyttade från Paris till L.A för 12 år sedan och hon bröt väldigt mycket på franska fortfarande och slängde ur sig " Ouah" "ohh" "aahhh" ni vet sådär, som de gärna framställer franska i filmer, så hon levde upp till förväntningarna haha! Jaja, har åtminstone håret kvar (trots att frisörskan klippte av massor innan hon permanentade det eftersom hon tyckte att det var så slitet och hej och hå och så frågade hon vartt jag klippt mig innan, då svarade jag "här", då blev hon tyst haha)! Vår granne bakom vår stuga är frisörska, så kanske frågar henne nästa gång jag vill ha mitt hår iordning, vad har man grannar annars till liksom? :)

 
Före.                                            Efter första permen, bara fluff.


Bestämmer mig för att gå tillbaka och klaga...


Håret ser bäst ut uppsatt efteråt. jaja...
Förresten, ser ni ärret som jag ringat in i rött? Det fick jag i ett snöbollskrig,
dessvärre var snöbollen som träffade mig en isboll. Så var försiktiga där hemma i snön och så!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0