Cats


Det tog vår katt Mozart 1 dag att lära känna sig som hemma, nu är han oss hack i hälen och vill ha all uppmärksamhet han kan få. Och så har han upptäckt världen utanför dörren. Han har alltid vart en inomhuskatt, men vi har låtit honom gå ut i vår lilla trädgård och se sig omkring, under vår uppsikt dock. Dessvärre kom en av grannkatterna och vill bråka igår, då fick jag ta med Mozart in igen och då vart Mozart jättearg på mig. Men så kliade jag honom under hakan och då vart allt bra igen.
Förresten så ser en av våra grannkatter ut som Hitler, stackarn. Han är vit med svarta öronsnibbar och på hans "överläpp" är det lite svart, så det ser ut som en mustach, ja ni fattar...fast han sitter i fönstret hela dagarna.


Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Kul med katten - jag gillar katter skarpt. Dessutom äter de möss! Nu kan ni väl vak-a också (=vård av katt, den förmånen har man väl i USA?)

Kram Karin

2009-11-10 @ 22:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0