Är det något fel på Mozart?

Vår katt Mozart gillar inte skinka, räkor och tonfisk. Det enda han gillar är diet-kattmaten vi fick ifrån veterinären. Ja, han de gav honom dietmat eftersom han anses vara överviktig (=more to love!).
Min katt där hemma i Sverige är helt tvärtemot. Hon vet om vi tinar räkor kvällen innan och när räkorna ska skalas hoppar hon upp i diskhon trots att hon hatar vatten. Hon är väldigt kräsen, så därför brukar hon peta lite i torrfodret men väntar helst in oss ge henne skinka eller något liknande, hon är en riktig gourmetkatt!
Men seriöst, är det normalt att en katt inte vill ha räkor, skinka eller tonfisk? Jag och Brandon bara fattar det inte!

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag hade en katt när jag bodde i emmaboda som bara gillade euroshoppers kattmat (det billigaste märket på ica)... jag försökte skämma bort honom ibland med räkor, fisk, lyx-kattmat men det gick inte! han bara fnyste åt det.. samma sak gällde med leksaker! jag köpte några fina leksaksråttor (såna man kunde dra upp så sprang de själva) men han ville bara leka med toarullarna ändå.... :P Jaja, billig i drift iallafall!

2009-11-20 @ 08:46:11
Postat av: svar till Liv

Haha, euroshoppers kattmat, vilken ekonomisk katt du hade! Katter är allt bra konstiga ibland!

2009-11-21 @ 18:16:19
URL: http://bigtown.blogg.se/
Postat av: anniz

Katter ska ju egentligen inte äta räkor då räkor försurar ner urinet och det finns större risk för urinsten o så ;)

2009-11-22 @ 01:58:54
URL: http://magyarisch.blogspot.com
Postat av: svar till Anniz

Oj det hade jag ingen aning om, kanske tur att min katt ej gillar räkor då :)

2009-11-24 @ 01:12:48
URL: http://bigtown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0