Lite babbel om hur fotojobbet gick...


Jag måste verkligen säga att jag beundrar sportfotografer, då framför allt när det gäller simning.
Var ju på ett gymnasium för att fota simtävlingar. Och med mig hade jag lånat ett megaobjektiv med zoom som räckte ända upp till månen, tyyp.
Och när jag väl kom till simningen, visade det sig att det inte alls var som jag tänkt mig. det var simbassänger och en liten läktare. Och de flesta satt runt simbassängen. Och jag och chefen som tänkte att jag behövde en megazoom då jag förmodligen skulle behöva stå vid läktaren långt borta.
Jag slutar upp med att ligga på marken vid poolen med mitt megaobjektiv och försöka hinna med att fånga simmarna på bild, jag menar, deras huvuden är ju mestadels under vattnet, nästan omöjligt att fånga deras ansikte då det går så fort. Plus att zoomen var fööööör mycket. Jag kunde liksom zooma in i någons näsa 200 meter iväg. Lite överdrivet alltså, ibland försökte jag gå så långt bort från poolen som möjligt bara för att försöka få en helbild. haha.
Jaja, jag har ingen erfarenhet av sportfotografering så mycket, det tar nog några gånger för att pricka in rätt ögonblick och så. Men om jag får mer uppgifter att ta bild på sport och sånt, tar jag den såklart, så jag lär mig. Det vore ju roligt att vara allsidig fotograf och veta om trick och sånt vid al fotografering.

I dag nu på förmiddagen ska jag fota småbarn med brandmän, chefen vill ha söta bilder. Det blir nog inget problem. Ett sött barn gör allt för bilden, därför är det ganska så enkelt att ta söta kort på barn.

Ikväll har jag ett fotouppdrag till. En nyöppning av ett ställe som de kallar ROCKIT BODY (pilates).
En kändis håller i partyt faktiskt. Fast jag vet absolut inte vem hon är. Har nu googlat hennes namn och den senaste filmen hon var med i var Kiss kiss Bang Bang, jag har ej sett den.
Hennes namn är Judie Aronson.
Hade vart roligare om det var en kändis jag visste om, haha.
Ska hur som helst bara gå dit, typ ta 10 bilder på olika människor där och deras namn. Brandon ska få köra mig dit ikväll och hämta, eftersom jag bara tänkt stanna i max 30 minuter , väntar han förmodligen i bilen, haha, stackarn. Men jag vill faktiskt inte cykla till manhattan beach när det är mörkt och lördagskväll. Är lite för feg. Kanske lite lat med.

Har fått 2 till uppdrag, men dom är för nästa vecka och helg. Berättar då.

Här kommer en bild från simningen i går:


En simmare ifrån hemmalaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0