Farmers market, Redondo beach

Cyklade dit ner tidigare i morse och köpte potatis, färsk dill och rödlök.
Innan jag cyklade dit kolla jag upp vad färskpotatis kallades på engelska, för jag visste att det inte var Fresh potatoes.
Färskpotatis heter nämligen New potatoes , vilket kändes jättefånigt att fråga om de hade på marknaden.
Jag menar, speciellt då "New potatoes" inte ens sitter ihop.
Om man liksom översätter direkt till svenska, skulle det vara som att jag går till affären och frågar:
- Hej har ni ny potatis? 
- Nej, dom är från '93.

Hur som helst, de hade inte "nya potatisar", så jag köpte en annan gul potatissort. Köpte de minsta jag kunde hitta, fyllde en hel påse.
Har nämligen lovat att göra en potatissallad till Patty och Joels bbq i helgen, då de ska fira Joels födelsedag, som egentligen är på tisdag.
Usch, det är så himla enkelt att kläcka ur sig " jag kan göra en potatisssallad" och så sitter jag och stressar över det efteråt såklart! Typiskt mig.

Om en timme kommer Brandon och hämtar upp mig, vi ska nämligen åka och träffa en avdokat vid 3tiden, en timmes bilfärd härifrån.
Hoppas han kan hjälpa oss och komma med smarta råd om våra giftemålspapper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0