En härlig dag


Var ju som sagt barnvakt idag.
Vi gick till deras målarklass och där målades och klistrades det för fulla muggar! Fast nu är deras favorit att tvätta händerna. Först springer Isabella och Joaquin och penslar massor av färg på händerna, sedan springer de till mig och säger att de måste tvätta händerna för att dom är smutsiga. Listiga små ungar!

Sedan kom Joel och hämtade upp mig+barnen+nannyn och vi åkte till Hermosa beach.
Det är nämligen så att Joel ville presentera mig för ägaren av en lokal tidningen för Redondo, Hermosa och Manhattan beach området. Den tidningen kallas Easy Reader. Joel och hans syster Susie brukade skriva artiklar om Volleyboll för den tidningen när de var runt 20 år, därav Joel känner ägaren.
Ägaren, Kevin, sa att jag kunde maila in lite bildprover så de kan se vad jag kan.
Detta är dock ett jobb som jag inte skulle få betalt för, för tidningen har inte tillräckligt med pengar. Men jag ser detta som en jätterolig chans och skitbra erfarenhet plus att det skulle se bra ut på CV:et.
Jag älskar ju att fota och vet från när jag jobbade på SLA hur kul det var.
Men först måste de faktiskt gilla mina bildprover, jobbet är ju inte mitt än....

Sedan åkte vi till en restaurang vid Hermosa beach och Joel bjöd oss alla på lunch.
Jag åt jättegod lax med potatismos och kokta grönsaker.
Stranden och havet nästa. Isabella och Joaquin började fråga varför ingen tagit med sig badkläder. Vi svarade därför att vi inte hade planerat att ta dom till stranden.
Vi sprang runt på stranden med dom och doppade fötterna i havet. Men så kom det ju en såndär våg som väter ner våra kläder. Det tyckte dock Isabella och Joaquin var roligt, då det såg ut som att jag och nannyn kissat i byxan.
Hur som helst, här kommer en liten bildberättelse i från Hermosa beach.


Först måste skorna tas av.


Sockorna behölls dock på, de sanden är varm.


Isabella på rymmen.


Nannyn och Joaquin springer ner mot havet.


Även deras pappa Joel måste ta av sig skorna.


Isabella väntar tålmodigt.


Nu är de också på väg ner mot havet. Isabella undrar om jag är med.


Nu har vi doppat fötterna i havet.


En våg gjorde Joaquins alla kläder blöta, så han fick vara en nakenfis.


Nu är vi påväg till bilen som ska ta oss hem igen!





Kommentarer
Postat av: syrran

Håller tummarna för bilderna! Hoppas du såg i msnrutan att jag kan sju ikväll(svensk tid), så då hörs vi! kramar

2009-05-06 @ 07:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0