Advokatmöte-bilverkstad-the Elephant bar-bra kritik

Precis kommit hem. Brandons chef och hans flickvän bjöd ut mig och Brandon på restaurang, för att jag och Brandon fått vänta så länge på hans jobb med bilfixande.
Jättegod mat, men servicen var väl sådär. Brandons chef som ju själv äger bilshopen, var inte rädd för att säga vad han tyckte. Han bad om att få se managern för restaurangen och talade om vilka fel servitören gjort, han var absolut rätt! Jag var sådär typiskt svenskt och hade inte klagat, men det vill jag absolut ändra på! Om jag inte är nöjd med servicen på en restaurang i framtiden, alltså nästa gång det händer, ska jag också stå upp för mina åsikter och berätta.
Brandons chef förklarade att 7 av 10 gäster förmodligen inte säger något till managern och lämnar restaurangen med bittert humör. Men om någon, som han, säger till och förklarar vad som hänt och var fel och managern får veta detta, kan det hjälpa affärerna, om de fixar att servicen blir bättre, blir fler gäster nöjda, och affärerna kommer att gå bättre. Plus att vi fick rabattkort för nästa besök!

Vi var en ganska rolig mix förresten.
Jag svensk. Brandon halvmexikan. Chefen född i Iran, flyttad till Tyskland när han var 5, flytta till USA när han var 10.
Chefens flickvän född i Korea, men flyttade till USA när hon var 3 år.

Visstja. Vi pratade med en advokat idag, han sa att en av papperna förmodligen hade avböjts och att vi därmed måste skicka in det pappret från början och betala för det pappret igen. Och att det pappret då kan komma ifatt alla våra andra pappersarbeten innan det är för sent. Annars måste vi börja om, dvs göra allt ifrån början, betala allt om igen. Och förmodligen anlita en advokat för att inte göra samma misstag igen.
Tungt besked. Vi ska testa skicka in det ena pappret först, om inte det funkar, lär vi väl få leva på vatten och nudlar resten av våra liv.

Efter advokatmötet var Brandon tvungen att köra en kunds bil till ett ställe i närheten av avdokatbyrån i Orange county.
I den verkstaden kollade man upp bilars hästkrafter och sånt. Jättekul för dom som vet sånt där. Jag var mest uttråkad. Därav Brandons chef bjöd ut oss efter lång tids väntan!

Nu är jag proppmätt och trött.
Imorgon har vi lovat att hjälpa Joel och Patty att gå igenom och städa deras garage. Vi började lite med det idag. Jag sa att vi kunde ta en byrå och ett litet bord de ville slänga iväg. Nu är mitt projekt att slipa och måla byrån och bordet.
Sådana projekt är roliga!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0