Jag vill inte få mera "Nej-brev" !


Fick ett brev idag ifrån "giftemålspappersarbete-kontoret". Det stod att något saknades, igen!
Usch, jag orkar inte med alla misstag och nekande brev därifrån.
Jag undrar om jag någonsin kommer att få känna lite frihet här, kunna söka jobb som vem som helst. Göra vad jag vill. Sånt där ni vet, som bara "de riktiga amerikanerna" kan göra. Jag är ju inte där än, tydligen.
Får väl fortsätta hjälpa till med barnen tills vidare. Känner inte för att jobba utan tillstånd, vilket dock Brandons familj säger inte är någon fara. "Hälften av folket i L.A. gör det!". Men jag har ingen lust att göra det, helt enkelt. Har vi börjat med giftemåls-processen kan vi lika gärna fortsätta göra det, på rätt sätt. Dvs vänta. Vänta tills jag får social security number, tillåten upphållstillstånd osv. Det är ju det vi har skrivit under på. Att Brandon ska vara den som hjälper mig ekonomiskt  tills jag från jobbtillstånd. Det ska ju inte ta så mycket längre tid nu, tycker jag. Om vi rättar till misstaget, skickar in igen, så kan vi ju hoppas på att allt annat är rätt och fixat. Då borde vi få gå på det där "mötet" man ska ha för att bli intervjuad och sånt. Och Brandons storasyster Natalie säger att när man väl fått gå på det mötet, så ska det inte ta så mycket längre tid. Typ 2 månader eller något.

Jag har iallafall bestämt mig för att plugga spanska och engelska på El Camino College under deras sommartermin.
Sommarterminen startar 15 juni. Jag och Brandon ska kolla upp kurserna på hemsidan ikväll, så att han kan hjälpa mig att ansöka till det.
Sommarterminen håller på i typ 2 månader. Cirka 2-3 dagar i veckan om jag bara ska läsa spanska och engelska.
Slutar väl då cirka 15 augusti eller nåt.
Hoppas det är Ok med dig Jenny? Eftersom du kommer i början av augusti. Men saom sagt, det är ju typ bra 2-3 dagar i veckan.
Jag ska försöka förbereda min spanska med "Lära sig spanska-startpaketet" jag köpte vid jul, så att jag inte är helt ute och cyklar när jag börjar kursen. Kan ju hoppas att det går bra, i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0