Sverige, det nya Karibien?

Jag har kommit på mig själv med att, när jag tänker på att jag ska åka till Sverige och fira jul i år, känns det som att jag ska till ett nytt land. Typ, ett exotiskt land. Jag är jätteförväntansfull och ivrig!
Det är väldigt häftigt hur spännande ens eget land kan bli, när man vart i något annat land en längre tid.

Måste också nämna, ibland blir jag till och med lite nervös då mamma ringer och jag ska snacka på svenska. Det låter så konstigt när jag hör mig själv prata svenska. Problemet är att jag tänker för mycket på det och då blir det fel ord ibland.
Annars är det inget problem med min svenska alltså. Bara att när man tänker för mycket på något, blir man paranoid och då blir det fel.
Stackars mamma och pappa, vars dotter tänker i svengelska.


Kommentarer
Postat av: Tova

"Tänker i Svengelska".. i Sverige säger vi "på Svengelska"..

Nejdå, förstår precis vad du menar, det är hopplöst. Jag tyckte att det lät jätte melodiskt när man pratade Svenska, det svängde så mycket. Men jag garanterar att det låter normalt när man varit hemma ett tag igen.



Hoppas allt är bra med er! Fick du mitt kort?

Kram "Lillkusinen"

2009-03-22 @ 10:53:32
URL: http://www.tovalinder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0