Panikmorgon, nu ska jag "relaxa"


Hittills idag har jag hunnit med att:

- Vara klantig. Jag skulle lämna Brandons mammas (vi spenderar veckan där då de är i mexico), för att ta en promenad till affären. Jag tar husnycklarna och stänger om mig. Sedan kom jag på att dörren låser sig själv automatiskt typ och nycklarna kan jag ej använda då handtaget är låst, som dom ej har nyckel till. Och jag som precis hade låst bakdörren också, som i annars fall brukar vara räddningen. Jag får panik och ringer Brandon på jobbet och i mina tankar finns att alla mina saker är inlåsta och att katterna kommer att dö utan mat och vatten. Känner ni min panik?
Brandon kan inte hjälpa mig då han var jätteupptagen på jobbet. Jag frågar honom vad stege heter på engelska och så går jag till en granne och frågar om jag kan låna en. Det kan jag.  Så jag konkar med mig stegen till en annan balkong på övervåningen som ej är låst. Men så vet jag inte hur jag ska fälla upp stegen. Jag går tillbaka till grannen och frågar om han kan hjälpa mig. Det kan han. Jag förklarar att jag är familjens styvdotter, hade ju varit pinsamt att ses som en inbrottstjuv. Han håller stegen åt mig när jag klättrar upp och sedan ramlar över balkongsräcket, vilket resulterade i uppskrapat ben. Men jag kom iallafall in i huset och jag tackade för hjälpen.

- Köpt mig nagellack och en tidning som jag ska måla på och läsa i trädgården då jag nu ska sola.

- Köpt en hatt, en klänning och ett linne på secondhand ( det var ju på vägen hem ju)!
  Bild på detta kommer om ett tag.

Solen väntar !

Kommentarer
Postat av: syrran

hahaha, bra att du lyckas hålla dig själv upptagen i alla fall! Tusen tack för det fina påskkortet jag fick idag. Blev så glad. god natt!

2009-03-31 @ 00:20:40
Postat av: Liv

tur att grannarna inte är misstänksamma :) tror jag skulle blivit det om nån bad om hjälp att bryta sig in i grannens hus ;-)

2009-03-31 @ 08:17:10
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0