Onsdag

Tjo!
Nu sitter jag i soffan och dricker kaffe. Har precis städat vardagsrummet och det är fint. Fast det ska bli finare.
Jag håller nämligen på med en "extreme home makeover", typ. Nästan iallafall.
Det är så grått och trist här inne, så jag köpte lite lakan jag nu klätt soffan i. Inte för att färgen på lakanen är min favoritfärg, men det ser faktiskt rätt okej ut ändå. Den är nu väldigt enkelt ljusgrön. Bättre än den beige-gråa slitna tyget innan! Jag hade först tänkt ha mörk olivgrön , men det hade vart en för tung färg i detta rum, då den hemska heltäckningsmatten är så dyster. Usch vad jag hatar heltäckningsmatta. Överallt i USA med!
Jag har bara kommit på en bra sak med heltäckningsmattor och det är att man kan gå barfota på det. Heltäckningsmatta är ungefär som toffelgolv.
Och så ren fakta, håller ju heltäckningsmattor husen varma, då de inte direkt sattsar på element här i L.A.

Tillbaka till soffan. Jag vet hur jag ska fixa en bra balans till det ljusgröna tyget. Ska sattsa på brun kudde med afrikansk-inspirerat mönster. Det kommer att bli en bra kombination. Vitt tyg på soffan hade ju såklart alltid funkat, men det blir smuttsigt så fort.
Jag tror på det här.
Och så ska jag fixa någon fin affisch eller tavla att sätta över soffan också. Något med rött i. Och om jag nu inte hittar något passande, ska jag helt enkelt fota och rama in.
Min foto-plan? Jo, eftersom vi är tre stycken som bor här , tänkte jag att man kunde göra något skoj av det.
Tillexempel, ta kort på Brandons överdel av ansiktet, Dans mittendel och min underdel. Och sedan mixa ihop det tillsammans, så blir det lite personligt, och sedan beställa en stor kopia av det. Fast det är bara om jag inte hittar någon bra tavla eller så. Fast jag är lite sugen på ett fotoprojekt också...får se.
Idag har min make lovat mig att vi ska åka till IKEA när han har slutat jobba, så att jag kan leta kuddar, någon pläd kanske, och tavlor.
Skulle heller inte förvåna mig om jag hamnar i den lilla "swedish-market"affären påväg ut.

Förresten, tulpaner som jag skrev att jag köpt, var inga tulpaner, det ploppade upp något annan slags blomma.
Typiskt att blommornas färg skulle bli gul. Ljusgrön soffa med gula blommor på bordet, kan det bli mer påsk???

Nu väntar jag på att tvätten ska bli färdig. Alla kökshanddukar är i torktumlaren just nu och i köket är det en hel hög med disk som känns sååååå irriterande där just nu.
Arrghh!

Nu är mitt kaffe kallt med. Great.


Oj vad liten bilden blev här...

Kommentarer
Postat av: Mamma Monica

Lilla gumman, det är påskliljor du köpt ! Hur är det med flora-kunskaperna ??? Men påskliljor är vackra oxå !! Kram fr mamma

2009-03-12 @ 11:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0