Kort uppdatering

Barnen sover middag. Jag har dock inte hunnit leka med dom sa mycket idag. Kom hit runt 10 och gick till doktorn vid 10.30. Fast fick vanta pa doktorn i 45 minuter , aven om jag hade tid klockan 11.
Nu har jag iallafall taget blodprov och fatt ut ett recept pa levaxin.
Sveriges sjukvard ar sa jakla mycket battre ! Och BILLIGARE. Men doktorn var snall. Mitt farsakringskort funkade ej dar, men jag hade aven med mig ett papper som jag fatt ifran Lansforsakringar som var till for doktorn att fylla i. Aven om min forsakring formodligen inte tacker detta, bestamde jag och doktorn oss for att fylla i pappret , ihopp om att jag far lite pengar tillbaka.

Barnen var sa sota nar jag berattade for dom att jag skulle ga till doktorn.
Men deras foraldrar ar smarta. De har lurat i barnen att de gillar att ga till doktorn. Sa jag fragade dom om de gillar att ga till doktorn och de skrattade och nickade och skrek JAA!
Smart va?
Sjalv sitter jag i blodprovs-stolen , 20 ar, och ger ifran mig ett litet knyst "jag ar lite radd for nalar". Men det ar jag nog inte egentligen, inte langre iallafall. Blodprov har jag vant mig nu efter typ 6 ars blodprovstagande for levaxinen.
Sprutor daremot.....

Idag ar det Saint Patrick's Day. Fast det ar egentligen en Irlandsk firar-dag. Fast vissa firar det har anda, aven om folk ej ar lediga for det eller sa.
Hur man firar? Ga till puben, sa klart. Dan som vi delar lagenhet med, har irlandskt pabra. Amerikanerna gillar att papeka for folk om de har slakt/familj som ar ifran andra lander. Aven om slakten/familjen ar jattelangt borta.
Brandon ar amerikan. Men da och da berattar han garna att om man ska rakna med vart familj/slaktens pabra har ar det 7 lander. Hum, minns jag? USA, Mexicoa, Cuba, Libanon, Frankrike....asch, vet ni vad, det ar nastan fanigt.
Det enda jag tycker att man kan rakna med honom till ar USA, Mexico och Cuba. Han foddes i Hollywood. Hans mamma foddes i Mexico men flyttade till USA nar hon var 4. Hans morfar/mormor ar fodda i Mexico och deras foraldrar ar ifran Cuba.
Gu, varfor kan inte man bara vara enkel som jag? Jag ar svensk. Det ar allt jag vet.
Hihi, skoja, jag hade ocksa tyckt att det vart skoj om man hade pabra ifran nagot annat land.

Well well. Idag ar det 78 amerikanska F-grader. Jag har typ borjat forsta deras gradersystem. Man tar deras grader och delar med tre, sa far man det normala sattet att se grader pa, haha.
Nice va? 26 grader i mars. Det ni. Kalifornisk var.

Nu ska jag dricka kaffe och ata ett kex.
Skriver mer ikvall. Fast rakna inte med att nagot intressant har hant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0