I'm back!


Nu har jag kommit hem ifrån Farmers market.
Det är en liten marknad full med färsk, organisk frukt, grönsaker, nötter , kryddor och blommor. Plus de små matstånden med kyckling och ris eller mexikanskt.  Jag köpte med mig kycklingen med ris. Eller borde jag kanske beskriva den lite mer detaljerad, för bara "kyckling och ris" låter så trist.
Honungs och ananas marinerad kyckling med grillad zuccini och annans. Och kokt jasminris på det. Så himla gott.

Annars köpte jag:


Cilantro. Det använder man till salsasåser och guacamole.
Väldigt speciell smak men efter ett tag älskar man det.
Och så älskar jag att säga det med, "cilantro". Det är ett så vackert namn.
En bunt för 50 cent.


En hel påse full med sockerärtor.
47 cent.


Torkad papaya. Det är ju så gott. Och lite extra lyxigt då man inte köper
det så ofta.
4 dollar. Ja, alltså, där är ju anledningen till att man ej köper det ofta.


Två jättestora grapefrukter. De sa att de är söta och saftiga.
2 stycken för 1 dollar.


En påse med färsk organisk lök.
1 dollar.


Sedan så önskar jag såklart att jag hade köpt en stor påse med apelsiner, för har man
en gång provat apelsinerna ifrån Farmers market vill man inte ha några andra.
Men jag köpte det ej idag, då jag ville spara pengarna lite, en påse apelsiner 4 dollar, plus att det hade varit
tungt för mig att släpa på det upp för alla backar hem.

Hade också velat köpa massor av blommor, vilket låg runt 3-4 dollar, men det hade också blivit ett evigt konkande på det hem. Nästa gång, apelsiner och blommor , så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu när jag tittar på cilantron igen så tror jag nog det är koriander. Det ser iallafall ut så. Men det smakar säkert annorlunda än koriandern du har ätit innan, eftersom den du köper nu är färsk. Jag tror att när de serverar "koriander" i sverige eller england, så använder de ibland persilja istället(iaf på min pub). Ska iaf prova pastan nån dag snart! får se om et blir färsk eller torkad koriander. kram

2009-03-21 @ 17:43:43
Postat av: Anonym

det där var syrran, men det fattade du kanske:)

2009-03-21 @ 17:44:24
Postat av: Moster Karin

Koriander ja, det saknades i mitt kök i dag när jag skulle göra gurkraita (heter det nog). Det går förresten inte att skriva kommentar till dagens inlägg. Och Anna, alla som flyttat har känt precis som du. Vänskap byggs upp och det är inte lätt att hitta nya vänner när man flyttar inom Sverige heller. Fast då är det ju nära till släkten. Hoppas att du ramlar på lite trevligt folk snart men det är ju inte så lätt så länge du inte kan jobba eller plugga. Det tog mig ett halvår att hitta några jag kände gemenskap med när jag åkte till high scool - för även om jag umgicks med andra innan så kändes det inte helt rätt. Och då hade jag ändå 1000 elever att jobba på! Vi finns i alla fall även om vi är långt borta. Kram!

2009-03-21 @ 20:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0