Barnvakts-paus med kaffe

Nu sover de sma barnen middag. Antligen. De har vart i full gang hela dagen, eller vad jag vet, jag kom hit klockan 9.45 i morse, nu ar klockan lite over 3.
Oh, vad de bara blir storre och storre for varje dag. Och sa smarta!  Isabella tillexempel, hon bara gick ifran lekandet , satte sig pa pottan, kissade och bajsade och sedan kom hon till mig och sa att jag behovde gora rent pottan och torka henne. Och varken jag eller nannyn hade noterat att hon satt pa pottan och helt plotsligt var den full.

Och sa har vi varit i parken och lekt ocksa. 
Jag sag en liten pojke som nastan sag ut som Brandon nar han var liten. Jag har ett jattegulligt kort pa Brandon som jag hittade i hans rum nar vi flyttade. Han ar val ungefar 3-4 ar, sitter pa en hast med cowboysklader och cowboyhatt.
Jag lagger upp bilden senare ikvall , aven om Brandon formodligen inte vill att jag gor det och tar ut skilsmassa. Fast den risken tar jag.

Om en stund ska jag ga ut pa en promenad haromkring. Passa pa medans barnen sover. Sedan stannar jag har tills Brandon slutar jobbet och kommer hit.
Kanske att jag gar en svang forbi secondhand-butiken...fick ju precis betalt for hjalpen med barnvaktandet. Vore skoj att hitta en hatt eller nagot. Eller en rolig vaska . Ibland har de riktigt fina mobler. Far se.
Jag saknar Myrorna, Gengavan och allt dar hemma dock. Denna secondhand-butik ar jatteliten.
Visst finns det andra secondhands har i L.A. och sa, men antingen ar de lite langre ifran eller sa vet jag helt enkelt inte vart de finns.

Ja, nej, nu ska jag kila dit tror jag. Shoppingbegaret jag har, ar ungefar som ett sant begar man kan fa av godis.
Opps.
Usch, vad jag langtar tills allt promenerande borjar synas pa mig. Har ar det ju shorts- och tshirts-vader for det mesta, inga direkt stora-gomma-sig-i-pa-vintern-klader som dar hemma just nu.
Inte for att jag ar fet eller nat. Sapass klart tanker jag. Bara att det ar det dar lilla extra , som man stor sig pa.
Plus att man psykiskt mar battre av att rora pa sig. Och huden far mer lyster. Och man blir piggare.
Ja nu gar jag definitivt ut pa en promenad.

Skriver mer ikvall!
Kram och puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0