Skitungar!

Jag hade värsta smörjt in mig med solskyddsfaktor 30 , satt biknin på plats och var helt inställd på att gå till min solplats i parken här intill. Gissa vad? En hel jäkla skola hade tagit över parken idag. Lekdag eller nåt. Och såklart satt massor av barn och lärare på MIN plats.
Jag gick argt hem igen. Dan (lägenhetskamrat) var hemma från jobbet tidigt, han sa att parken han jobbar på i El segundo var full med skolklasser idag med, så jag antar att det är en sån dag idag.

Nu bakar jag majsbröd. Eller ja, jag blanade majsbröd mixen med matolja , ägg och mjölk och in i ugnen. Såå himla gott är det. Brukar köpa denna majsbrödmix från affären Trader Joe's här i L.A. Kostar typ 20 spänn. Görbra!

Jag går också fram och tillbaka till brevlådan idag. Nåndag denna vecka ska ju mitt kameraobjektiv dyka upp. Önskar sååå att den dök upp idag.
Ska nämligen laga festlig mat ikväll och det är inget skoj att skriva receptet här utan att ha en festlig bild till det.

Dan sitter i sitt rum och klinkar på guran, kan höra att han spelar en Judas priest-låt , Breaking the law.
Han är faktiskt grymt duktig på att spela gitarr och är enormt musikalisk. Och så är han skitbra på språk. Ibland sitter han och pluggar ryska bara för att.
Jag önskar att jag också var musikalisk och duktig på språk. Visst, vill man så går det. Men jag antar att jag har mer vilja på att lära mig andra saker istället.

Nu doftar det majsbröd i hela lägenheten. Önskar att man kunde filma dofter. Jag menar, har vi kommit så långt med att kunna fota och filma och hej och hå, varför har ingen uppfunnit en doftkamera ännu?
Sug på den ni!


Cornbread mmmmmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0