San Diego


Jag och Brandon kom iväg mycket senare än planerat till San Diego. Vi åkte runt i bilen en stund tills vi hittade Zoo, där hans familj var. De sa att vi kunde möta dom om 15 minuter vid entren, så vi satt där och väntade och väntade. En och en halv timme senare kommer de ut ifrån Zoo, då vart jag och Brandon lite smått irriterade att de låtit oss vänta så himla länge och därmed slösat tid då vi hade kunnat se staden lite. Fast den irritationen behöll jag och Brandon för oss själva.
Vi åkte mot hotellet. Förlåt, lyxhotellet. Jag har aldrig vart på något liknande hotell förut.
Hotellet var inget direkt hus, utan man åkte till receptionen för att hämta nycklarna och så åkte man till numret ens rum var och parkerade utanför. Lite samma stil som motell, bara att detta var lyx.
Brandons mamma och styvpappa hade bokat 2 rum. Ett för dom och småttingarna och Brandons lillsyrra Jaquie.
Det andra rummet för "alla oss andra". Dvs, jag, Brandon, Brandons storasyster´+man, plus Brandons två 13åriga kusiner Josef och Boo.
Men guu vad fina rummen var. Stora stabila trämöbler i lite old style. Rummet påminde mig om något som en Lantliv-tidning skulle göra ett reportage om, typ.
Hotellet var som en enda stor by. Fanns 5 olika pooler. Minigolf som det dock var trista banor på, bbq-ställen, bar vid poolen, jättefina dammar med bambu-tak+stolar näst intill. Hum, ja ni kanske fattar. I mina ögon var det rena lyxhotellet iaf.

På kvällen beställde vi alla pizza till rummet, det var gott. Jag delade en flaska rött med Brandons mamma Patty och styvpappa Joel. Vinet hette Barefoot, ett kaliforniskt vin som var rätt billigt, men också gott!

Sedan drog vi unga ut , nej 13åringarna stannade i rummet och såg på film och åt godis.
Brandons låtsaskusiner Alex och Trevor bor i San diego, så de ville ta med oss ut och visa utelivet.
Vad kan jag säga, jag hatar att inte vara 21 år här!!!!
Men men, på ett ställe släppte de in mig så länge jag inte drack något.
Trevor hade köpt en vodkadrink med apelsinsoda som han inte gillade, så det fick bli min drink i smyg.
Sedan drog vi hem till Alex lägenhet, hon bodde jättefint.
Där gjorde vi alla oss en drink, sedan spelade vi sällskapsspel till sena sena timmen.

När vi kom tillbaka till hotellet funkade inte vår kortnyckel till rummet, vi fick ringa på hjälp. Någon gubbe från hotellet förklarade för oss att om någon befinner sig i rummet funkar ej nyckeln då det är någon spärr. Han hjälpte oss in, och där fann vi Brandons kusiner sovandes i sängen. Natalie och Luis fick ta den andra sängen, Brandon och jag offrade oss att sova på golvet.
Jag och Brandon steg upp från golvet vid 12tiden. Sedan mötte vi alla vid poolen. Där beställde hamburgare, smoothies, drinkar. Vi hade en trevlig stund.

Sedan blev det till att packa och checka ut.
Jag och Brandon åkte till San Diego downtown men vi stannade inte länge då jag visste hur gärna Brandon ville till hans favoritöl bryggeri, alltså Stone Brewery.
Kolla in här:
www.stonebrew.com

Så vi åkte dit eftersom det enda var påvägen hem. Så himla fin natur där. Bryggeriet låg mitt ute i ingenstans , dvs naturen, ingen city så långt ögat kan nå. Man kunde se berg och dalar runt omkring sig. Och vi åt middag där. Så himla god middag. Åh vad god maten var...jag kunde ju tyvärr inte smaka på någon öl, men Brandon testade en sort hade ej testat förut. Ölmenyn var väldigt lång. Mestadels kalifornisk öl. Den ölen smakar väldigt annorlunda jämfört med ölen i Europa.
Vi missade tyvärr bryggerituren, att man gick med en gudie runt om i bryggeriet och sedan efteråt få ha ölprovning. Det var gratis, men vi missade det tyvärr.
Det var massor av folk där, eftersom det var ett par som hade hyrt stället för att ha bröllop. Deras utegård var jättefin, önskade att vi hade kunnat sitta där ute och äta, men där befann bröllopsgästerna sig.
Hit vill vi igen.

Det var solnedgång när vi kom tillbaka till Los angeles.


På väg mot San diego.

  
I väntan utanför San Diego Zoo. (klicka på bilderna för större storlek).


I "hotellbyn".

   
  
Det fanns en liten ankdamm utanför vårt rum.


Minigolf+pool.

   


Utsiktstorn så man kunde se San Diego och hotellbyn.

   



  


Luis, Brandon och Natalie är mina "modellslavar" med drinkarna redo!

  
  



San Diego Downtown.

  


Stone Brewery.


Det var såklart en jättestor sten vid ingången.




Hemma i L.A. igen !

Jag mycker mer bilder, men just nu är de bara filmrullar, lägger upp bilderna när jag
har framkallat dom!


Kommentarer
Postat av: syrran typ andra gången på en timme

Åh vad härligt san diego verkar! Dit kan vi väl åka?! NÅN buss måste ju gå. Vet du, båda smsen från dig kommer gång på gång på gång. Som ett virus. Jag undrar om det kommer vara så här resten av livet? Har fått typ 20 av varje sms nu.

2009-06-15 @ 21:46:03
Postat av: syrran

Nu har jag fått typ hundra sms från dig.

2009-06-16 @ 00:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0