Michael Jackson död


Satt här och höll på att somna och så dycker den rubriken upp.
Vad konstigt det känns. Lär vara en av de största nyheterna framöver. Och bort glöms genast demonstationerna i Iran som om det aldrig har hänt, för tidningarna kommer tycka att det är mer spännande att skriva om Michaels död, plus att de förmodligen säljer mer upplagor då, det ger pengar. Det känns trist att pengar ska styra så himla mycket. Pengar är inte viktigare än människor.
Det måste vara jobbigt för Michaels familj. nu lär de ju aldrig bli lämnade ifred, alla tidningar vill ha kommentarer. Önskar att de ska få sörja ifred först. Snart kommer väl ytterligare en ny stor nyhet och då är detta glömt and so on and so on...
För en vecka sedan var det över alla tidningar om en skådespelare som dött, nu finns det inget mer om det i tidningarna.
Jag blir så trött på media ibland...

Hej igen.
Kom precis hem. I bilen påväg hem har der redan börjat spela alla Michael Jacksons hits, hela radioprogram om hans liv. En hel värld i sorg.

Varför bryr sig alla mycket mer efter att någon dött? Det är konstigt tycker jag.
Nu kommer det att bli många konserter då artister sjunger hans sånger osv, eftersom han var en poplegend. Men varför kan man inte göra sådana saker, som tribute-konserter när personen i fråga fortfarande lever? Man blir ju inte någon större legend bara för att man dör. Eller är det så, att man måste dö innan man kan ses som en legend?
Jag lyssnade aldrig så jättemycket på Michael Jackson när jag var barn. Men visst var Thriller något speciellt. Och hans dans. Och den där mystiska handsken. Men han har berört en hel värld med sin musik och jag önskar att media visat mer respekt medans han levde. Men istället var all uppmärksamhet på hans näsa, privatliv och ingenting om hans legendariska musikkarriär. Och nu, nu när han är död bryr sig media om hans musik. Det är media i ett nötskal.


Michael Jackson, bild från google.com


Iran. Bild från google.com


Kommentarer
Postat av: syrran

Är amerikaner lika negativa till medier som svenskar? Jag blev bara nyfiken. Måste säga att jag inte alls håller med dig. Medier skriver om det folk vill läsa. Vill inte folk läsa, går tidningarna i konkurs. Är det bättre? Då blir det garanterat mindre bevakning av Iran. Dessutom: Nu kommer människor att köpa tidningar eller gå in på tidningswebbar för att läsa om Michael Jackson. Kanske läser de någon Iranartikel av bara farten. Det ena behöver inte utesluta det andra. Om man är uppriktigt intresserad och vill läsa mer om Iran eller döda fiskar i östersjön eller nåt annat seriöst kan man säkert dagligen hänga med

genom facebook,twitter, bloggar, nätmagasin..

Japp, det är vad jag tycker det:)

Låter gött med ännu en San Diegotripp! Hitta alla smultronställen och visa oss dem när vi kommer! kram

2009-06-26 @ 15:35:13
Postat av: svar till syrran

Hum, många är negativa till media här, speciellt alla blasktidningar de har, som bara ljuger ihop nyheter.

Du har rätt i att tidningarna skriver vad folket vill läsa, men vad jag tycker är sorgligt är det att det måste gå ut över en människa. Visserligen en världsstjärna , men de tjänar pengar på en död människa.

Förresten så finns det gratistidningar också, som klarar sig på annonsintäckterna. Easy Reader jag tog kort för här, den är gratis.De lägger den tidningen utanför allas dörrar vare sig de vill läsa det eller ej, och om man kommer hem, läser man den oftast, just för att den är där o gratis.

Jag tycker att du har rätt, och jag har också rätt.

Jag skrev egentligen aldrig rikttigt att de borde sluta, jag skrev att det är synd och tragiskt att det ska behöva vara så.



Vi får se om jag kan ta mig in till san diego downtown, bilshowen är tydligen lite utanför, inte långt, men lite, så det beror på hur mkt tid brandon kommer att ha när vi kommer dit.

Nu har jag ju en bra kamera med mig denna gång iaf, yay!

2009-06-26 @ 18:39:06
URL: http://bigtown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0