Irriterande dag

Barnvaktsdag!
Och jag och nannyn har tjafsat hela dagen lång. Så irriterande!
Imorse vid halv tio tiden kom jag och Brandon hit, som vanligt. Men nannyn+barn var inte här. Så himla typiskt nannyn, hon vet mycket väl att jag kommer runt den tiden, så jag fick klättra upp och låsa upp grinden till bakgården och sen gå in bakvägen. Men mest irriterande var att vänta.
Sedan när hon kom tillbaks med barnen efter 45 minuter, hade jag skrivit ner spanska på en lapp där jag frågar vart de vart, att jag och Brandon undrade vart de var. Då vart hon jätteupprörd och sur på mig. Jag fatta inget. Jag hade liksom ansträngt mig att sitta och slå upp en spansk översättning , men hon tog väl min fråga på fel sätt.

När hon ska ge barnen lite gröt efter att de kommit tillbaks, vill inte barnen äta gröten. Då häller hon i massvis med socker och då äter de upp gröten såklart, eftersom de vet att om de frågar så ger hon dom massor av socker.
Då nämner jag för nannyn att barnens föräldrar faktiskt har sagt att de inte vill att de ska äta så mycket socker. Jag menar, om hon låter de vänja sig så med socker nu, kommer de tillsist inte vilja äta eller tycka om något utan socker .Då blir hon skiiitsur på mig och har ignorerat mig resten av dagen.
Yay! Vi klickar helt enkelt inte,

Nu sprider sig en bajslukt över hela rummet. Joaquin sitter på pottan. Tur att jag inte sitter och äter, då hade jag kräkts.
När jag brukar torka dom och tömma pottan, brukar jag ta ett djupt andetag tills allt är klart och sen andas ut. Ett annat bra sätt är att vara jätteförkyld och täppt i näsan, då går det galant!

Usch, det luktar fortfarande bajs. Åtminstone tog nannyn hand om pottan nu.


Kommentarer
Postat av: Liv

Vad tråkigt att du och Nannyn inte kommer överens. Hon borde ju vara tacksam att få lite hjälp tycker jag. Hoppas det blir bättre!

2009-06-10 @ 09:46:54
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0