Dyrt med svenskt

Jag shoppade lite svenskt i affären idag, men guu va dyrt det var. Däremot kände jag att det fick vara värt det när vi åkt enda till west la.
Jag köpte en liten bit falukorv som var på rea, cirka 25 kronor.
Vaniljsocker, 30 spänn!!!!
Pärlsocker, 30 spänn!!!!
Vaniljsås, 15 kronor.
Nyponsoppa, 15 kronor.
Pepparkakor, 10 kronor.

Dyrt va??? Fick iaf prata lite svenska med 2 gamla gubbar som jobbade där. Vi sa glad midsommar till varandra!
Och vet ni, de använde en såndär riktigt gammal kassapparat som man drar i en spak med. När jag var liten fick jag leka med pappas och farfars likadan kassapparat de haft i en affär för länge sedan.


Sedan hälsade vi på Brandons jobbarkompis som bodde i närheten där. Hans familj är från Rumänien och där bjöds det på mycket godis.

Påvägen hem åkte vi igenom Santa Monica, Venice beach, de ligger alltså bredvid varandra.
Man kan cykla från Redondo beach dit utmed stranden och havet, det ska jag göra nåndag.

Okej så. Ja...nu spelar Brandon Wii, vår lägenhetskamrat har köpt det nya Tiger Wood golfspelet och discgolf. Jag ska snart också testa detta, roligt roligt.

Imorgon ska jag baka en svensk jordgubbstårta, i USA firar man nämligen farsdag imorgon, så vi är bjudna på bbq hos Brandons mamma och Joel imorgon, vill ju bidra med något, plus att det får bli mitt lilla firande av midsommar i år. Jordgubbstårta hör ju till!


Såhär glad var jag för lite falukorv!


Detta är Lakers arena.

Utanför Mcdonalds stod en hel hög med ballonger ingen vaktade, ville först ta dom.

Jag tycker om den filmen, Mulholland Dr, alltså.


Nu ska jag laga falukorvmat.


Happy saturday där hemma, fast ni sover nog...




Kommentarer
Postat av: syrran

Anna, Bright Eyes spelar i LA när jag är där den 27 augusti, all ages står det! Fast det är inte Bright Eyes utan Conor Oberst and the mystic vally band om du har hört den nya skivan? Det kostar 25 dollar, jag kan bjuda dig! Stället som han spelar på, Echoplex, verkar ligga ganska nära Beverly Hills om jag fattar kartan rätt. Jag tror det är bråttom att köpa biljetter!

2009-06-21 @ 10:13:20
Postat av: Syrran

Lyssna!



http://conoroberst.com/audio/

2009-06-21 @ 10:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0