Det åskar ute

Det har inte åskat någongång här sedan jag kom hit til L.A i oktober förrra året.
Tur att jag inte bestämde mig för att ligga och steka på stranden idag iaf. Inte så lyckat att ligga i regnskurar och åska.
Hoppas bara inte det blir något jordskalv eller så, för jag vet inte vad man ska göra i en sådan situation.
Mamma sa till mig att hon sett på teve att man ska sätta sig under ett bord. Men vårat köksbord är jätteslitet och skruvar och grejer sitter löst, så jag skulle nog bli begravd under bordet isf. Iaf om skalvet vore stort.
Sedan började jag fundera på hur jag ska kunna sätta mig under ett bord när jag är ute och cyklar? Sist det var jordbävning här, dock en pytteliten som jag inte ens kände, var jag på väg hem på cykeln.


Och om det skulle bli någon liten jordbäving här idag skulle vi nog inte
ha något porslin kvar. Disken ligger och droppar av sig vattnet och jag vill
få plats med så mycket som möjligt på handduken så det är en himla
stor hög nu alltså!

Min dag består av disk, tvätt och städa. Gu va roligt.
Vad gör ni idag? Fast det är kväll hemma hos er nu...



huh, åskan försvann?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0