Tortillas a'la Sydamerika

Brandons småsyskons nanny från El salvador visade mig i våras hur hon gjorde tortillas.
Enkelt och billigt!
Så jag slängde precis ihop några tortillas till mig och Brandon som vi kan äta ikväll.

Du behöver:

       
Bunke.                                                             Gasspis och plåt.

  
Majsmjöl.                                                    Ljummet vatten.

Och så lite olivolja, canola oil eller liknande att ha på händerna när ni plattar till degen till tortilla-platt.

Gör så här:

Använd så mycket majsmjöl och vatten beroende på hur många tortillas ni vill göra. Jag gjorde bara en liten sats nu, det blev 7 tortillas. Obs: De är lite halvtjocka, godast så!

      
Platta till och lägg på plåt (som ligger på             Man ser när de är klara!
gasspisen, se till att sätta på elden under
plattorna lite innan ni lägger på tortillasen)!


Lägg dom gärna i en liten "tortillas-tygpåse". Haha, hittade nämligen en sådan i huset.
Annars i en liten brödkorg, eller vira in i kökshandduk eller nåt.

Gott att äta dom varma med lite smör eller att doppa i soppa!

Smaklig upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0