Svenska

Jag har börjat prata svenska då och då med Isabella och Joaquin när jag är barnvakt. Joaquin verkar tycka att jag är konstig, men Isabella är mer nyfiken, så jag säger något på svenska, om hon inte verkar fatta, säger jag ordet på engelska eller spanska, o sen upprepar jag det svenska ordet. Mestadels fattar hon vad jag menar och svarar då på engelska. Får se hur detta utvecklar sig. Åtminstone kan Isabella och Joaquin räkna från 1-20 på svenska om jag räknar med dom. Det är en bra början.
Roligast är dock då när jag pratar svenska med barnen och Brandons mamma eller styvpappa hör, då de försöker säga det också, då förstår jag verkligen hur rolig jag måste låta då jag testar mig på spanska haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0