Meshuggah, vatten och bröd

Vår rumskamrat Dan och hans vän och Brandon sitter och lyssnar på ett svenskt band , ett progressive/math metal-band, Meshuggah, jag har aldrig lyssnat på dom så mycket som nu när jag delar lägenhet med Dan.
Jag har alltid haft lite svårt att gilla den slags musik, men man vänjer sig lite och efter såhär många månader känner jag att det är Ok att lyssna på dom ibland.  Inte direkt min favoritmusik att komma hem till när jag vart barnvakt hela dagen och så. Men samtidigt så är ju bandet svenskt och det är faktiskt roligt med människor här som vet och lyssnar på band från ett litet land som Sverige och som inte är typ Abba och sånt.

Brandon är sjukskriven från jobbet i en vecka nu.Tydligen infammation i lederna i armen och så .Kul för mig att ha han hemma med mig de dagarna, eller kommer vi att gå varann på nerverna? Blir spännande att se!
Hans chef är en idiot dock. Han kommer inte att lyfta ett finger för att hjälpa Brandon med betalning av sjukhusräkning eller ersättning för en veckas sjukskrivning. Well well, nudlar, vatten och bröd från och med nu då. Bäst är väl det, jag vill aldrig mer se en cupcake i hela mitt liv!



Jag saknar er där hemma!

ps: tack för det fina kortet Mormor, Per och Bibbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0